10 beneficii de sanatate ale prazului

Prazul aparține aceleiași familii ca ceapa, șalota, porc, arpagic și usturoi.

Arată ca o ceapă verde uriașă, dar au o aromă mult mai blândă, oarecum dulce și o textură mai cremoasă atunci când sunt fierte.

Prazul este de obicei cultivat, dar soiurile sălbatice, cum ar fi prazul sălbatic din America de Nord – cunoscut și sub numele de rampe – câștigă popularitate.

Rampele sunt populare atât pentru forajeri, cât și pentru bucătarii de top, datorită aromei lor puternice, care este o încrucișare între usturoi, umflători și praz cultivat comercial.

Toate soiurile de praz sunt nutritive și se crede că oferă o serie de beneficii pentru sănătate.

Iată 10 beneficii pentru sănătate ale prazului și ale rampelor sălbatice.

1. Conține o varietate de substanțe nutritive

Prazul este bogat în nutrienți, ceea ce înseamnă că este sărac în calorii, dar bogat în vitamine și minerale.

O porție de 100 de uncii (100 de grame) de praz gătit are doar 31 de calorii .

În același timp, sunt deosebit de bogate în carotenoizi de provitamină A, inclusiv beta caroten. Corpul tău transformă acești carotenoizi în vitamina A , care este importantă pentru vedere, funcția imună, reproducere și comunicarea celulară.

Sunt, de asemenea, o sursă bună de vitamina K1, care este necesară pentru coagularea sângelui și pentru sănătatea inimii.

Între timp, rampele sălbatice sunt deosebit de bogate în vitamina C, ceea ce ajută la sănătatea imună, la repararea țesuturilor, la absorbția fierului și la producerea de colagen. De fapt, ele oferă aproximativ de două ori mai multă vitamină C decât aceeași cantitate de portocale.

Prazul este, de asemenea, o sursă bună de mangan , care poate ajuta la reducerea simptomelor sindromului premenstrual (PMS) și la promovarea sănătății tiroidei. Mai mult, acestea oferă cantități mici de cupru, vitamina B6, fier și folat.

REZUMATPrazul are un conținut scăzut de calorii, dar bogat în substanțe nutritive, în special magneziu și vitaminele A, C și K. Se laudă cu cantități mici de fibre, cupru, vitamina B6, fier și acid folic.

2. Ambalat cu compuși vegetali benefici

Prazul este o sursă bogată de antioxidanți, în special polifenoli și compuși ai sulfului.

Antioxidanții luptă împotriva oxidării, care vă deteriorează celulele și contribuie la boli precum diabetul, cancerul și bolile de inimă.

Prazul este o sursă deosebit de excelentă de kaempferol, un antioxidant polifenol care se crede că protejează împotriva bolilor de inimă și a unor tipuri de cancer.

Sunt, de asemenea, o sursă excelentă de alicină, același compus benefic de sulf care conferă usturoiului proprietăți antimicrobiene, de scădere a colesterolului și potențiale proprietăți anticancerigene.

Între timp, rampele sălbatice sunt bogate în tiosulfinate și cepaene, doi compuși ai sulfului necesari pentru coagularea sângelui și care se cred că protejează împotriva anumitor tipuri de cancer.

REZUMATPrazul este bogat în antioxidanți și compuși de sulf, în special caempferol și alicină. Se crede că acestea vă protejează corpul de boli.

3. Poate reduce inflamația și poate promova sănătatea inimii

Prazul este alium, o familie de legume care include ceapă și usturoi. Mai multe studii leagă alii de un risc mai scăzut de boli de inimă și accident vascular.

În timp ce majoritatea acestor studii au testat ceapa sau usturoiul, prazul conține mai mulți compuși benefici despre care se crede că scad inflamația și protejează sănătatea inimii.§

De exemplu, kaempferolul din praz are proprietăți antiinflamatorii. Alimentele bogate în kaempferol sunt asociate cu un risc mai mic de atacuri de cord sau de deces din cauza bolilor de inimă.

Mai mult, prazul este o sursă bună de alicină și alte tiosulfinate, care sunt compuși de sulf care pot aduce beneficii sănătății inimii prin reducerea colesterolului, a tensiunii arteriale și a formării cheagurilor de sânge .

REZUMATPrazul conține compuși vegetali sănătoși pentru inimă, care demonstrează că reduc inflamația, colesterolul, tensiunea arterială, formarea cheagurilor de sânge și riscul general de boli de inimă.RESURSE DE SĂNĂTATELuați testul nostru gratuit pentru dietă cu 3 întrebări

4. Poate ajuta la scăderea în greutate

La fel ca majoritatea legumelor, prazul poate favoriza pierderea în greutate.

La 31 de calorii pe 100 uncii (100 grame) de scurgeri fierte, această legumă are foarte puține calorii pe porție.

Mai mult decât atât, prazul este o sursă bună de apă și fibre, care pot preveni foamea, pot promova sentimentele de plinătate și vă pot ajuta să mâncați mai puțin în mod natural.

De asemenea, oferă fibre solubile, care formează un gel în intestin și sunt deosebit de eficiente în reducerea foametei și a poftei de mâncare .

În plus, cercetarea leagă în mod constant dietele bogate în legume de pierderea în greutate sau creșterea în greutate redusă în timp. Adăugarea prazului sau a rampelor sălbatice în dieta dvs. poate crește aportul total de legume, ceea ce poate crește acest efect.

REZUMATFibrele și apa din praz pot favoriza plinătatea și preveni foamea, ceea ce poate ajuta la pierderea în greutate. În plus, această legumă are un conținut scăzut de calorii.

5. Poate proteja împotriva anumitor tipuri de cancer

Prazul se laudă cu o serie de compuși de combatere a cancerului.

De exemplu, kaempferolul din praz este legat de un risc mai mic de boli cronice, în special de cancer. Cercetările pe eprubete arată că kaempferolul poate lupta împotriva cancerului prin reducerea inflamației, distrugerea celulelor canceroase și prevenirea răspândirii acestor celule.

Prazul este, de asemenea, o sursă bună de alicină, un compus de sulf despre care se crede că oferă proprietăți anticancerigene similare.

Studiile la animale au arătat că rampele crescute în sol îmbogățit cu seleniu pot ajuta la scăderea ratelor de cancer la șobolani.

Mai mult decât atât, studiile la om demonstrează că cei care consumă în mod regulat alii, inclusiv prazul, pot avea un risc cu până la 46% mai mic de cancer gastric decât cei care le consumă rar.

În mod similar, aportul mare de alii poate fi legat de un risc mai mic de cancer colorectal.

Rețineți că este nevoie de mai multe cercetări înainte de a putea ajunge la concluzii puternice.

REZUMATUnele studii sugerează că compușii de praz pot lupta împotriva cancerului și că aportul ridicat de alii, inclusiv prazul și rampele sălbatice, poate reduce riscul apariției acestei boli. Totuși, sunt necesare mai multe studii.

6. Poate favoriza digestia sănătoasă

Prazul vă poate îmbunătăți digestia .

Acest lucru este în parte, deoarece acestea sunt o sursă de fibre solubile, inclusiv prebiotice, care funcționează pentru a vă menține sănătatea intestinului .

Aceste bacterii produc apoi acizi grași cu lanț scurt (SCFA), cum ar fi acetat, propionat și butirat. SCFA-urile pot reduce inflamația și vă pot întări sănătatea intestinului.

Cercetările sugerează că o dietă bogată în prebiotice poate ajuta corpul să absoarbă substanțe nutritive importante, ceea ce vă poate spori sănătatea generală.

REZUMATPrazul este o sursă bună de fibre solubile, care hrănesc bacteriile benefice din intestin. La rândul lor, aceste bacterii reduc inflamația și promovează sănătatea digestivă.

7-9. Alte beneficii potențiale

Deși prazul nu este studiat la fel de riguros ca ceapa și usturoiul, cercetările emergente sugerează că acestea pot oferi beneficii suplimentare.

  1. Poate reduce nivelul zahărului din sânge. S-a demonstrat că compușii de sulf din aliuți scad efectiv nivelurile de zahăr din sânge.
  2. Poate favoriza funcția creierului. Acești compuși ai sulfului vă pot proteja, de asemenea, creierul împotriva declinului mental și a bolilor legate de vârstă.
  3. Poate combate infecțiile. Cercetările efectuate pe animale arată că kaempferolul, care este prezent în praz, poate proteja împotriva infecțiilor bacteriene, virusului și drojdiei.

Deși aceste rezultate sunt promițătoare, sunt necesare mai multe studii.

REZUMATPrazul poate ajuta la scăderea nivelului de zahăr din sânge, la promovarea funcției creierului și la combaterea infecțiilor. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări pentru a confirma aceste beneficii.

10. Ușor de adăugat la dieta ta

Prazul face un plus delicios, hrănitor și versatil la orice dietă.

Pentru a le pregăti, tăiați rădăcinile și capetele verde închis, păstrând doar părțile albe și verde deschis.

Apoi, tăiați-le pe lungime și clătiți-le sub apă curentă, spălând murdăria și nisipul care s-ar fi putut acumula între straturile lor.

Prazul poate fi consumat crud , dar puteți, de asemenea, să-l braconați, să le prăjiți, să le prăjiți, să le fierbeți, să fierbeți sau să le murati.

Se adaugă excelent la supe, scufundări, tocănițe, umpluturi de taco, salate, quiches, cartofi prăjiți și feluri de mâncare cu cartofi . Le puteți mânca și pe cont propriu.

Puteți pune la frigider prazul crud timp de aproximativ o săptămână și cele fierte timp de aproximativ două zile.

Spre deosebire de prazul cultivat, rampele sălbatice sunt incredibil de înțepătoare. Doar o cantitate mică de rampe poate adăuga o explozie de aromă puternică, asemănătoare usturoiului, la felul tău preferat.

REZUMATPrazul este versatil și ușor de adăugat în dieta ta. Le puteți mânca singure sau le puteți adăuga la o varietate de feluri de mâncare principale sau secundare.

Linia de jos

Prazul și rampele sălbatice se laudă cu o varietate de substanțe nutritive și compuși benefici care vă pot îmbunătăți digestia, vă pot promova pierderea în greutate , reduce inflamația, combate bolile de inimă și combate cancerul.

În plus, acestea pot reduce nivelul zahărului din sânge, vă pot proteja creierul și pot lupta împotriva infecțiilor.

Lasa un raspuns