Cum vă ajută rădăcina de valeriană să vă relaxați și să dormiți mai bine

Rădăcina de valeriană este adesea denumită „Valium al naturii”. De fapt, această plantă a fost folosită din cele mai vechi timpuri pentru a promova liniștea și a îmbunătăți somnul.

Deși a primit multă atenție pozitivă, s-au ridicat și întrebări cu privire la eficacitatea și siguranța sa.

Acest articol prezintă beneficiile valerienei, explorează preocupările legate de siguranța acesteia și oferă îndrumări despre cum să o luați pentru a obține cele mai bune rezultate.

Ce este rădăcina valeriană?

Valeriana officinalis , cunoscută sub numele de valeriană, este o plantă originară din Asia și Europa. Acum este cultivat și în SUA, China și alte țări.

Florile din planta de valeriană au fost folosite pentru a face parfumuri cu secole în urmă, iar porțiunea de rădăcină a fost folosită în medicina tradițională de cel puțin 2.000 de ani.

Spre deosebire de florile sale parfumate delicat, rădăcina de valeriană are un miros foarte puternic, de pământ, datorită uleiurilor volatile și a altor compuși responsabili pentru efectele sale sedative.

Interesant este că numele „valeriană” este derivat din verbul latin valere , care înseamnă „a fi puternic” sau „a fi sănătos”. Extractul de rădăcină de valeriană este disponibil ca supliment sub formă de capsulă sau lichid. Poate fi consumat și ca ceai.

REZUMAT:

Valeriana este o planta originara din Asia si Europa. Rădăcina sa a fost utilizată pentru a promova relaxarea și somnul din cele mai vechi timpuri.

Cum functioneazã?

Rădăcina de valeriană conține o serie de compuși care pot promova somnul și pot reduce anxietatea .

Acestea includ acidul valerenic, acidul isovaleric și o varietate de antioxidanți.

Valeriana a primit atenție pentru interacțiunea sa cu acidul gamma-aminobutiric (GABA), un mesager chimic care ajută la reglarea impulsurilor nervoase din creier și sistemul nervos.

Cercetătorii au arătat că nivelurile scăzute de GABA legate de stresul acut și cronic sunt legate de anxietate și somn de calitate scăzută.

S-a descoperit că acidul valerenic inhibă descompunerea GABA în creier, rezultând sentimente de calm și liniște. Acesta este același mod în care funcționează medicamentele anti-anxietate, cum ar fi Valium și Xanax .

Rădăcina de valeriană conține, de asemenea, antioxidanți hesperidin și linarin, care par să aibă proprietăți sedative și de îmbunătățire a somnului .

Mulți dintre acești compuși pot inhiba activitatea excesivă în amigdala, o parte a creierului care procesează frica și răspunsuri emoționale puternice la stres.

Un studiu a constatat că tratarea șoarecilor cu valeriană și-a îmbunătățit răspunsul la stresul fizic și psihologic prin menținerea nivelurilor de serotonină, o substanță chimică a creierului implicată în reglarea dispoziției.

Mai mult, cercetătorii au arătat că acidul izovaleric poate preveni contracțiile musculare bruște sau involuntare similare cu acidul valproic, un medicament utilizat pentru tratarea epilepsiei.

REZUMAT:

Valeriana conține o serie de compuși care pot ajuta la promovarea calmului prin reducerea defalcării GABA, îmbunătățirea răspunsului la stres și menținerea unor niveluri adecvate de substanțe chimice creierului stabilizatoare de dispoziție.

Rădăcina de valeriană vă poate ajuta să vă relaxați

A rămâne calm în condiții de stres poate fi dificil.

Cercetările sugerează că rădăcina de valeriană poate ajuta la calmarea sentimentelor anxioase care apar ca răspuns la situații stresante.

Într-un studiu, șobolanii tratați cu rădăcină de valeriană înainte de un experiment labirint au prezentat un comportament anxios semnificativ mai mic decât șobolanii cărora li s-a administrat alcool sau nu au fost tratați .

Un studiu efectuat la adulți sănătoși, cu teste mentale provocatoare, a constatat că o combinație de valeriană și balsam de lămâie a redus calificativele de anxietate. Cu toate acestea, o doză extrem de mare de supliment a crescut efectiv ratingurile de anxietate.

În plus față de scăderea anxietății ca răspuns la stresul acut, rădăcina de valeriană poate ajuta, de asemenea, cu afecțiuni cronice caracterizate prin comportamente anxioase, cum ar fi tulburarea de anxietate generalizată sau tulburarea obsesiv-compulsivă (TOC).

Într-un studiu controlat de opt săptămâni pe adulți cu TOC, grupul care a luat zilnic extract de valeriană a arătat o reducere semnificativă a comportamentelor obsesive și compulsive în comparație cu grupul de control.

Mai mult, spre deosebire de multe dintre medicamentele utilizate în mod obișnuit pentru tratamentul TOC, valeriana nu a provocat efecte secundare semnificative.

Un alt studiu sugerează că copiii care au probleme în menținerea concentrării sau care experimentează comportamente hiperactive pot beneficia de valeriană.

În acest studiu controlat pe 169 de copii de școală elementară, o combinație de valeriană și balsam de lămâie a îmbunătățit concentrarea, hiperactivitatea și impulsivitatea cu peste 50% în rândul copiilor cu cele mai severe simptome.

REZUMAT:

Rădăcina de valeriană poate ajuta la reducerea anxietății legate de stresul acut și la îmbunătățirea simptomelor TOC. De asemenea, poate crește concentrarea și reduce comportamentul hiperactiv la copii.

Rădăcina de valeriană vă poate ajuta să dormiți mai bine

Tulburările de somn sunt extrem de frecvente.

Se estimează că aproximativ 30% dintre oameni suferă de insomnie, ceea ce înseamnă că au dificultăți de a adormi, de a rămâne adormiți sau de a obține un somn restaurator de înaltă calitate.

Cercetările sugerează că administrarea rădăcinii de valeriană poate reduce timpul necesar adormirii, precum și îmbunătățirea calității și cantității somnului.

Într-un studiu controlat pe 27 de adulți tineri și de vârstă mijlocie cu dificultăți de somn, 24 de persoane au raportat un somn îmbunătățit și 12 dintre cei care au raportat „somn perfect” după administrarea a 400 mg de rădăcină de valerian.

Somnul cu unde lente, cunoscut și sub numele de somn profund, este important pentru repararea și reîncărcarea corpului, astfel încât să te trezești simțindu-te bine odihnit și energic.

Un studiu efectuat la adulți cu insomnie a constatat că o singură doză de valeriană le-a permis să realizeze un somn profund cu 36% mai repede. În plus, timpul petrecut în somn profund a crescut pe parcursul a 14 zile de la administrarea valerienei.

Valeriana poate ajuta, de asemenea, persoanele care au insomnie după ce încetează să mai ia benzodiazepine, medicamente sedative care pot duce la dependență în timp .

Într-un studiu efectuat pe persoane care prezentau simptome de sevraj legate de oprirea benzodiazepinelor după utilizarea pe termen lung, au fost raportate îmbunătățiri semnificative ale calității somnului după două săptămâni de tratament cu valeriană.

Deși majoritatea cercetărilor privind efectele valerienei asupra somnului au fost efectuate la adulți, există câteva studii care sugerează că și copiii care au probleme cu somnul pot beneficia.

Într-un mic studiu de opt săptămâni al copiilor cu tulburări de somn cu întârziere în dezvoltare, valeriana a redus timpul necesar adormirii, a crescut timpul total de somn și a dus la un somn de calitate mai bună .

Cu toate acestea, deși analizele sistematice ale mai multor studii au concluzionat că valeriana este sigură, unii cercetători consideră că nu există suficiente dovezi care să confirme că este mai eficientă pentru tulburările de somn decât un placebo.

REZUMAT:

Mai multe studii sugerează că rădăcina de valeriană poate îmbunătăți capacitatea de a adormi, de a rămâne adormit și de a obține un somn de înaltă calitate la adulți și copii cu insomnie.

Alte beneficii ale rădăcinii de valeriană

Există mai puține cercetări publicate cu privire la efectele asupra altor condiții. Cu toate acestea, unele studii sugerează că rădăcina de valeriană poate oferi beneficii pentru:

  • Menopauza: Un studiu efectuat la femeile aflate la menopauză a constatat reduceri semnificative ale severității bufeului și reduceri modeste ale frecvenței bufeului în timpul celor opt săptămâni de tratament cu 765 mg de valeriană zilnic.
  • Probleme menstruale: femeile care suferă de sindrom premenstrual (PMS) sau menstruație dureroasă pot beneficia de valeriană. Un studiu a constatat că ameliorează simptomele fizice, emoționale și comportamentale ale sindromului premenstrual.
  • Sindromul picioarelor neliniștite: un studiu de opt săptămâni efectuat la persoanele cu sindromul picioarelor neliniștite a arătat că administrarea a 800 mg pe zi a îmbunătățit simptomele și a scăzut somnolența diurnă.
  • Boala Parkinson: un studiu a constatat că tratarea șoarecilor cu boala Parkinson cu extract de valeriană a dus la un comportament mai bun, la o scădere a inflamației și la o creștere a nivelului de antioxidanți .

REZUMAT:

Cercetările timpurii sugerează că rădăcina de valeriană poate fi utilă pentru menopauză, sindromul premenstrual, menstruațiile dureroase, sindromul picioarelor neliniștite și tulburările neurologice, cum ar fi boala Parkinson.

Există efecte adverse?

Valeriana s-a dovedit a fi remarcabil de sigură pentru majoritatea oamenilor.

Studiile au constatat că nu provoacă modificări adverse în ADN și nici nu interferează cu terapia cancerului la pacienții care o iau pentru ameliorarea anxietății și promovarea somnului.

Mai mult, nu pare să afecteze performanța mentală sau fizică atunci când este utilizat conform instrucțiunilor.

Un studiu nu a constatat nicio diferență în timpul reacției de dimineață, vigilență sau concentrare la persoanele care au luat valeriană seara precedentă.

Spre deosebire de multe medicamente anti-anxietate sau de somn, valeriana nu pare să provoace probleme de dependență de utilizarea regulată sau simptome de sevraj dacă este întreruptă.

Deși reacțiile adverse sunt mai puțin frecvente, valeriana a fost raportată că provoacă dureri de cap, dureri de stomac și amețeli în câteva cazuri. În mod ironic, chiar și insomnia a fost raportată, deși acest lucru este rar.

Dacă aveți boli de ficat sau o altă afecțiune medicală gravă, este important să discutați cu medicul dumneavoastră dacă este sigur să luați valeriană.

De asemenea, se recomandă ca femeile însărcinate și copiii cu vârsta sub trei ani să nu ia valeriană fără supraveghere medicală, deoarece riscurile potențiale pentru aceste grupuri nu au fost evaluate.

REZUMAT:

Valeriana sa dovedit a fi sigură pentru majoritatea oamenilor. Cu toate acestea, nu trebuie administrat de femeile însărcinate, copiii foarte mici și persoanele cu boli grave decât dacă este supravegheat de un medic.

Cum să luați rădăcina de valeriană pentru a maximiza beneficiile

Valeriana va oferi cele mai bune rezultate atunci când este luată conform indicațiilor pentru efectul dorit.

Majoritatea studiilor efectuate la persoanele cu dificultăți de somn au utilizat 400-900 mg de extract de valeriană, care s-a dovedit a fi o doză sigură și eficientă. Pentru cele mai bune rezultate, luați-l cu 30 de minute până la două ore înainte de culcare.

Rețineți că este posibil ca cea mai mare doză să nu fie întotdeauna cea mai bună.

Un studiu a constatat că administrarea a 450 mg sau 900 mg de rădăcină de valeriană noaptea îi ajuta pe oameni să adoarmă mai repede și să îmbunătățească calitatea somnului. Cu toate acestea, doza de 900 mg a fost legată de somnolență în dimineața următoare.

O alternativă la capsule este să prepari un ceai folosind 2-3 grame de rădăcină de valeriană uscată înmuiată în apă fierbinte timp de 10-15 minute.

Cercetările sugerează că valeriana este cea mai eficientă după ce ați luat-o în mod regulat timp de cel puțin două săptămâni și apoi continuați să o luați timp de încă două până la patru săptămâni.

Deoarece valeriana poate provoca somnolență, este important să nu o luați dacă intenționați să conduceți vehicule, să folosiți utilaje grele sau să efectuați lucrări sau alte activități care necesită vigilență.

Pentru anxietate, luați o doză mai mică de 120-200 mg de trei ori pe zi la masa, cu ultima doză chiar înainte de culcare. Administrarea de doze mai mari în timpul zilei poate duce la somnolență.

Este important să rețineți că alcoolul , medicamentele sedative sau anti-anxietate, ierburile și alte suplimente nu trebuie luate niciodată cu valeriană, deoarece le poate crește efectele depresive.

REZUMAT:

Pentru a maximiza beneficiile, luați 400-900 mg valeriană pentru insomnie înainte de culcare. Pentru anxietate, luați 120-200 mg de trei ori pe zi. Evitați alcoolul, sedativele și medicamentele anti-anxietate atunci când luați valeriană.

Linia de fund

Valeriana este o plantă care poate ajuta la îmbunătățirea somnului, la promovarea relaxării și la reducerea anxietății.

Se pare că este sigur și neobișnuit atunci când este luat la doza recomandată. În unele cazuri, poate fi în măsură să înlocuiască benzodiazepinele și medicamentele similare.

Cu toate acestea, este important să discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a lua valeriană, mai ales dacă luați alte medicamente sau aveți o afecțiune gravă.

În timp ce studiile sugerează că mulți oameni au rezultate excelente cu valeriana, alții pot să nu vadă aceleași îmbunătățiri.

Cu toate acestea, având în vedere siguranța și potențialele sale beneficii, este posibil să doriți să încercați valeriana dacă aveți probleme cu somnul sau anxietatea.

Este posibil să vă îmbunătățească somnul, starea de spirit și capacitatea de a face față stresului.

Lasa un raspuns