De ce Microbiomul Gut este crucial pentru sănătatea ta

Corpul tău este plin de trilioane de bacterii, virusuri și ciuperci. Sunt cunoscuți colectiv sub numele de microbiom.

În timp ce unele bacterii sunt asociate cu boala, altele sunt de fapt extrem de importante pentru sistemul dumneavoastră imunitar, inima, greutatea și multe alte aspecte ale sănătății.

Acest articol servește drept ghid pentru microbiomul intestinal și explică de ce este atât de important pentru sănătatea ta.

Ce este microbiomul Gut?

Bacteriile, virusurile, ciupercile și alte ființe vii microscopice sunt denumite microorganisme sau microbi, pe scurt.

Milioane de acești microbi există mai ales în interiorul intestinelor și pe piele.

Majoritatea microbilor din intestinele tale se găsesc într-un „buzunar” al intestinului tău gros numit cecum, iar acestea sunt denumite microbiome intestinale.

Deși multe tipuri diferite de microbi locuiesc în interiorul vostru, bacteriile sunt cele mai studiate.

De fapt, în corpul tău există mai multe celule bacteriene decât celule umane. Există aproximativ 40 de trilioane de celule bacteriene în corpul tău și doar 30 de trilioane de celule umane. Asta înseamnă că sunteți mai multe bacterii decât om .

Mai mult, există până la 1000 de specii de bacterii în microbiomul intestinului uman și fiecare dintre ele joacă un rol diferit în corpul tău. Cele mai multe dintre ele sunt extrem de importante pentru sănătatea dvs., în timp ce altele pot provoca boli .

În total, acești microbi pot cântări până la 2-5 kilograme (1-2 kg), ceea ce reprezintă aproximativ greutatea creierului tău. Împreună, funcționează ca un organ suplimentar în corpul tău și joacă un rol imens în sănătatea ta.

REZUMAT:microbiomul intestinal se referă la toți microbii din intestinele tale, care acționează ca un alt organ care este crucial pentru sănătatea ta.

Cum îți afectează corpul?

Oamenii au evoluat să trăiască cu microbii de milioane de ani.

În acest timp, microbii au învățat să joace roluri foarte importante în corpul uman. De fapt, fără microbiomul intestinal, ar fi foarte dificil să supraviețuim.

Microbiomul intestinal începe să-ți afecteze corpul în momentul în care te naști.

Sunteți expus pentru prima dată la microbi când treceți prin canalul de naștere al mamei. Cu toate acestea, noi dovezi sugerează că bebelușii pot intra în contact cu unii microbi în timpul uterului.

Pe măsură ce crești, microbiomul intestinal începe să se diversifice, ceea ce înseamnă că începe să conțină multe tipuri diferite de specii microbiene. Diversitatea mai mare de microbiomi este considerată bună pentru sănătatea dumneavoastră.

Interesant este că mâncarea pe care o consumi afectează diversitatea bacteriilor intestinale.

Pe măsură ce microbiomul dvs. crește, acesta vă afectează corpul în mai multe moduri, inclusiv:

  • Digestia laptelui matern: Unele dintre bacteriile care încep mai întâi să crească în intestinele bebelușilor se numesc Bifidobacterii . Digerează zaharurile sănătoase din laptele matern, care sunt importante pentru creștere .
  • Digestia fibrelor: Anumite bacterii digerează fibre, producând acizi grași cu lanț scurt , care sunt importanți pentru sănătatea intestinelor. Fibrele pot ajuta la prevenirea creșterii în greutate, diabetului, bolilor de inimă și a riscului de cancer .
  • Ajutându-vă să vă controlați sistemul imunitar: microbiomul intestinal controlează și modul în care funcționează sistemul dumneavoastră imunitar. Prin comunicarea cu celulele imune, microbiomul intestinal poate controla modul în care corpul tău răspunde la infecții .
  • Ajutor la controlul sănătății creierului: Noi cercetări sugerează că microbiomul intestinal poate afecta și sistemul nervos central, care controlează funcția creierului .

Prin urmare, există o serie de moduri diferite în care microbiomul intestinal poate afecta funcțiile corporale cheie și vă poate influența sănătatea.

REZUMAT:microbiomul intestinal afectează organismul de la naștere și de-a lungul vieții controlând digestia alimentelor, a sistemului imunitar, a sistemului nervos central și a altor procese corporale.

Microbiomul Gut vă poate afecta greutatea

Există mii de tipuri diferite de bacterii în intestinele tale, cele mai multe beneficii pentru sănătatea ta.

Cu toate acestea, faptul că are prea mulți microbi nesănătoși poate duce la boli.

Un dezechilibru al microbilor sănătoși și nesănătoși este uneori numit disbiosis intestinal și poate contribui la creșterea în greutate.

Câteva studii cunoscute au arătat că microbiomul intestinal diferă complet între gemenii identici, dintre care unul era obez și unul dintre ei era sănătos. Acest lucru a demonstrat că diferențele în microbiom nu au fost genetice.

Interesant este că, într-un studiu, când microbiomul din gemenul obez a fost transferat la șoareci, au câștigat mai multă greutate pe cei care au primit microbiomul gemenului slab, în ​​ciuda ambelor grupuri care mâncau aceeași dietă.

Aceste studii arată că disbioza microbiomului poate juca un rol în creșterea în greutate.

Din fericire, probioticele sunt bune pentru un microbiom sănătos și pot ajuta la pierderea în greutate . Cu toate acestea, studiile sugerează că efectele probioticelor asupra pierderii în greutate sunt probabil destul de mici, persoanele pierzând mai puțin de 2,2 kilograme .

REZUMAT:Disbiosis gut poate duce la creșterea în greutate, dar probioticele pot restabili sănătatea intestinelor și pot ajuta la reducerea greutății.

Afectează sănătatea intestinelor

Microbiomul poate afecta, de asemenea, sănătatea intestinelor și poate juca un rol în bolile intestinale, cum ar fi sindromul de colon iritabil (IBS) și boala inflamatorie a intestinului (IBD)

Balonarea, crampele și durerile abdominale pe care le experimentează persoanele cu IBS se pot datora disbiozei intestinale. Acest lucru se datorează faptului că microbii produc multă gaze și alte substanțe chimice, care contribuie la simptomele disconfortului intestinal .

Cu toate acestea, anumite bacterii sănătoase din microbiom pot îmbunătăți, de asemenea, sănătatea intestinelor.

Anumite Bifidobacterii și Lactobacili , care se găsesc în probiotice și iaurt, pot ajuta la etanșarea lacunelor dintre celulele intestinale și la prevenirea sindromului de scurgeri .

Aceste specii pot preveni, de asemenea, ca bacteriile cauzatoare de boli să se lipească de peretele intestinal

De fapt, luarea anumitor probiotice care conțin Bifidobacterii și Lactobacilli poate reduce simptomele IBS .

SUMAR:Un microbiom intestinal sănătos controlează sănătatea intestinului, comunicând cu celulele intestinale, digerând anumite alimente și împiedicând bacteriile cauzatoare de boli să se lipească de pereții intestinali.

Microbiomul Gut poate fi afecta sănătatea inimii

Interesant este că microbiomul intestinal poate afecta chiar sănătatea inimii .

Un studiu recent realizat la 1.500 de persoane a descoperit că microbiomul intestinal a jucat un rol important în promovarea colesterolului HDL și a trigliceridelor (bune) .

Anumite specii nesănătoase din microbiomul intestinal pot contribui, de asemenea, la boli de inimă prin producerea de N-oxid de trimetilamină (TMAO).

TMAO este un produs chimic care contribuie la arterele blocate, care poate duce la atacuri de cord sau accident vascular cerebral.

Anumite bacterii din microbiom convertesc colina și L-carnitina, ambele substanțe nutritive care se găsesc în carnea roșie și în alte surse de hrană de origine animală, în TMAO, potențial crescând factorii de risc pentru boli de inimă.

Cu toate acestea, alte bacterii din microbiomul intestinal, în special Lactobacilli , pot ajuta la reducerea colesterolului atunci când sunt luate ca probiotice .

REZUMAT:Anumite bacterii din microbiomul intestinal pot produce substanțe chimice care pot bloca arterele și pot duce la boli de inimă. Cu toate acestea, probioticele pot ajuta la scăderea colesterolului și la riscul de boli de inimă.

Poate ajuta la controlul zahărului din sânge și la reducerea riscului de diabet

De asemenea, microbiomul intestinal poate ajuta la controlul glicemiei, ceea ce ar putea afecta riscul de diabet tip 1 și 2.

Un studiu recent a examinat 33 de sugari care aveau un risc genetic ridicat de a dezvolta diabet de tip 1.

S-a constatat că diversitatea microbiomului a scăzut brusc înainte de debutul diabetului de tip 1. De asemenea, a constatat că nivelurile unui număr de specii bacteriene nesănătoase au crescut chiar înainte de debutul diabetului de tip 1 .

Un alt studiu a descoperit că, chiar și atunci când oamenii mâncau exact aceleași alimente, glicemia lor poate varia foarte mult. Acest lucru se poate datora tipurilor de bacterii din intestinul lor.

REZUMAT:microbiomul intestinal joacă un rol în controlul glicemiei și poate afecta și debutul diabetului de tip 1 la copii.

Poate afecta sănătatea creierului

Microbiomul intestinal poate beneficia chiar de sănătatea creierului în mai multe feluri.

În primul rând, anumite specii de bacterii pot ajuta la producerea de substanțe chimice în creier numite neurotransmițători. De exemplu, serotonina este un neurotransmițător antidepresiv fabricat mai ales în intestin.

În al doilea rând, intestinul este conectat fizic la creier prin milioane de nervi.

Prin urmare, microbiomul intestinal poate afecta și sănătatea creierului ajutând la controlul mesajelor care sunt transmise creierului prin acești nervi.

O serie de studii au arătat că persoanele cu diverse tulburări psihologice au diferite specii de bacterii în intestin, comparativ cu persoanele sănătoase. Acest lucru sugerează că microbiomul intestinal poate afecta sănătatea creierului.

Cu toate acestea, nu este clar dacă acest lucru se datorează pur și simplu diferitelor obiceiuri alimentare și de viață.

Un număr mic de studii au arătat, de asemenea, că anumite probiotice pot îmbunătăți simptomele depresiei și alte tulburări de sănătate mintală.

REZUMAT:microbiomul intestinal poate afecta sănătatea creierului prin producerea de substanțe chimice ale creierului și comunicarea cu nervii care se conectează la creier.

Cum îți poți îmbunătăți microbiomul Gut?

Există mai multe modalități de a vă îmbunătăți microbiomul intestinal , inclusiv:

  • Mâncați o gamă variată de alimente: Aceasta poate duce la un microbiom divers, care este un indicator al sănătății intestinale bune. În special, leguminoasele, fasolea și fructele conțin multă fibră și pot favoriza creșterea Bifidobacteriilor sănătoase.
  • Mâncați alimente fermentate: alimentele fermentate, cum ar fi iaurtul, usturoiul și kefirul conțin toate bacterii sănătoase, în principal Lactobacilli , și pot reduce cantitatea de specii provocatoare de boli din intestin.
  • Limitați-vă aportul de îndulcitori artificiali: Unele dovezi au arătat că îndulcitorii artificiali, cum ar fi aspartamul, cresc glicemia prin stimularea creșterii bacteriilor nesănătoase precum Enterobacteriaceae în microbiomul intestinal.
  • Mâncați alimente prebiotice: Prebioticele sunt un tip de fibre care stimulează creșterea bacteriilor sănătoase. Alimentele bogate în prebiotice includ anghinare, banane, sparanghel, ovăz și mere.
  • Alăptarea de cel puțin șase luni: Alăptarea este foarte importantă pentru dezvoltarea microbiomului intestinal. Copiii care sunt alăptați de cel puțin șase luni au Bifidobacterii mai benefice decât cei care sunt hrăniți cu sticlă .
  • Mănâncă cereale integrale: Cerealele integrale conțin o mulțime de fibre și carbohidrați benefici precum beta-glucanul, care sunt digerați de bacteriile intestinale pentru a beneficia de greutate, risc de cancer, diabet și alte tulburări .
  • Încercați o dietă bazată pe plante: dietele vegetariene pot ajuta la reducerea nivelului de bacterii cauzatoare de boli, cum ar fi E. coli , precum și inflamația și colesterolul .
  • Mâncați alimente bogate în polifenoli: polifenolii sunt compuși vegetali care se găsesc în vinul roșu, ceaiul verde, ciocolata neagră, uleiul de măsline și cerealele integrale. Sunt descompuse de microbiomul pentru a stimula creșterea bacteriană sănătoasă.
  • Luați un supliment probiotic: probioticele sunt bacterii vii care pot ajuta la restabilirea intestinului într-o stare sănătoasă după disbiozie. Ei fac acest lucru prin „retragerea” acestuia cu microbi sănătoși.
  • Luați antibiotice numai atunci când este necesar: Antibioticele ucid multe bacterii rele și bune din microbiomul intestinal, contribuind posibil la creșterea în greutate și la rezistența la antibiotice. Astfel, luați antibiotice numai atunci când este necesar din punct de vedere medical .

REZUMAT:Mâncând o mare varietate de alimente bogate în fibre și fermentate, susține un microbiom sănătos. Luarea probioticelor și limitarea antibioticelor pot fi, de asemenea, benefice.

Linia de jos

Microbiomul tău intestinal este format din trilioane de bacterii, ciuperci și alți microbi.

Microbiomul intestinal joacă un rol foarte important în sănătatea dvs., ajutând la controlul digestiei și beneficiind sistemul imunitar și multe alte aspecte ale sănătății.

Un dezechilibru al microbilor sănătoși și sănătoși din intestine poate contribui la creșterea în greutate, glicemie ridicată, colesterol ridicat și alte tulburări.

Pentru a ajuta la susținerea microbilor sănătoși din intestin, mâncați o mare varietate de fructe, legume, cereale integrale și alimente fermentate.

Lasa un raspuns