Dieta in hepatita c: alimente de mancat si de evitat

Nu există o dietă specifică pe care să o urmați dacă aveți hepatită C, dar consumul de alimente sănătoase și eliminarea gunoiului este adesea un loc bun pentru a începe.

Tot ceea ce mănânci și bei trebuie să acționeze ficatul. Menținerea unei nutriții adecvate poate îmbunătăți sănătatea ficatului dumneavoastră și poate reduce chiar impactul hepatitei C.

Dacă aveți hepatită C, ficatul dvs. se ocupă deja de inflamație. În timp, acest lucru poate duce la cicatrizare ( ciroză ) și reducerea funcției hepatice. Cu alte cuvinte, ficatul tău se ocupă foarte mult. Mâncarea bine poate ajuta la ușurarea unei anumite presiuni.

Continuați să citiți pentru a afla ce ar trebui să adăugați la dieta dvs. și ce ar trebui să dați la capăt.

Ce ar trebui să includă dieta dvs.

Obținerea nutrienților potriviți este crucială pentru bunăstarea dvs. generală. Nu numai că poate susține un sistem imunitar sănătos, dar are și un efect direct asupra gestionării greutății.

Este important să vă mențineți greutatea într-o gamă sănătoasă, mai ales dacă aveți hepatită C. A fi supraponderal poate duce la steatoza hepatică , o afecțiune cauzată de acumularea excesivă de grăsime în ficat. Acest lucru poate face hepatita C mai greu de controlat.

Persoanele cu hepatită C prezintă, de asemenea, un risc crescut pentru diabetul zaharat de tip 2, de aceea este important să fii atent la aportul de zahăr .

S-ar putea să vă fie benefic să folosiți un plan alimentar, cum ar fi Departamentul de Agricultură al Statelor Unite MyPlate . Planul recomandă următoarele pentru o dietă echilibrată:

Fructe si legume

Fructele și legumele oferă:

  • fibră
  • acid folic
  • vitamina A
  • vitamina C
  • vitamina B-12
  • vitamina B-6

Ar trebui să mănânci cel puțin cinci porții zilnic . Pentru a obține cea mai largă gamă de vitamine, variați tipurile pe care le mâncați. 

Optați pentru soiuri fără sare și fără zahăr atunci când cumpărați conserve.

Proteină

Alimentele care conțin proteine ​​sunt foarte importante. Proteina ajută la repararea și înlocuirea celulelor hepatice deteriorate de hepatita C.

Păstrați-vă proteina slabă! Opțiunile excelente includ:

  • peşte
  • fructe de mare
  • pui fără piele
  • nuci
  • ouă
  • produse din soia

Cantitatea de proteine ​​pe care o consumi zilnic depinde de vârsta, sexul și nivelul activității tale. De obicei, 5 până la 6 1/2 uncii de proteine sunt suficiente. 

Dacă aveți ciroză, medicul dumneavoastră vă poate recomanda un aport mai mare de proteine ​​pentru a reduce riscul de pierdere musculară și acumularea de lichide.

Lactat

Produsele lactate, precum laptele, iaurtul și brânza sunt o sursă bună de proteine ​​și calciu.

Adulții ar trebui să consume zilnic aproximativ 1-3 porții de lactate. Aproximativ 2 uncii de brânză procesată sau 1 1/2 de brânză naturală, reprezintă o cană.

Cereale integrale

Cerealele integrale sunt o sursă bună de fibre dietetice, care promovează funcția intestinală sănătoasă și reduce riscul dumneavoastră de boli de inimă.

Cerealele integrale includ:

  • a încolțit pâine cu bob integral
  • paste de grâu integral, hrișcă sau quinoa
  • orez brun sau sălbatic
  • ovăz

Optați pentru produse din cereale integrale peste soiuri albe sau rafinate. Cerealele integrale sunt de obicei mai mari în:

  • fibră
  • Vitaminele B
  • zinc
  • magneziu
  • fier

Dacă aveți boală celiacă , mâncați numai cereale fără gluten, cum ar fi hrișcă, quinoa și amarant.

Cantitatea de boabe pe care ar trebui să o aveți depinde de vârsta, sexul și nivelul de activitate. În medie, adulții ar trebui să mănânce în jur de 3-4 uncii de alimente cu cereale zilnic. Cel puțin jumătate din aceste porții ar trebui să provină din alimente cu cereale integrale.

Ce ar trebui să eviti

Caloriile contează, deci gândiți-vă la cantitate și la calitate. Mâncarea prea mare poate duce la creșterea în greutate sau obezitate, ceea ce vă poate crește riscul de diabet.

În general, ar trebui să limitați alimentele care sunt:

  • gras
  • gras
  • prelucrate
  • îngheţat
  • conservat
  • din lanțurile de fast-food

Reduceți aportul de sare

Este deosebit de importantă tăierea vaselor bogate în sodiu. Alimentele sărate pot duce la retenția de apă, crescând astfel tensiunea arterială. Acest lucru poate fi periculos pentru persoanele cu ciroză.

Dacă boala dvs. se află în cele mai timpurii stadii, o agitare ocazională a agitatorului de sare poate fi bine. Vorbeste cu medicul despre cantitatea de sodiu potrivita pentru tine. Dacă vă sfătuiesc să vă reduceți, cel mai probabil vă veți restricționa dieta la 2.000 de miligrame sau mai puțin în fiecare zi.

Tăiați din nou aportul de zahăr

Tratamentele zaharoase sunt de obicei bogate în grăsimi, ceea ce poate duce la creșterea în greutate. Pentru a ajuta să rămâneți pe drumul cel bun, vă poate fi de folos să faceți din când în când în loc să tăiați complet zahărul. Astfel poți avea tortul tău, și-l poți mânca și tu. Fructele fac, de asemenea, o alegere excelentă dulce.

Evitați produsele crude sau nepasteurizate

Peștele este o alegere excelentă, dar numai dacă este gătit. Sushi și alte alimente crude pot conține bacterii care pot agrava hepatita C. Alte alimente de evitat includ ouă crude și lapte și brânză nepasteurizate.

Sfaturi și trucuri pentru o alimentație sănătoasă

De facut

  • Bea 6 până la opt pahare de apă sau alte lichide în fiecare zi.
  • Creați o rutină obișnuită de mâncare care funcționează pentru dvs. Aceasta ar putea fi trei mese moderate pe zi sau patru până la cinci mese mai mici la intervale regulate.
  • Mergi organic ori de câte ori este posibil. Acest lucru poate ajuta la limitarea cantității de toxine și pesticide ingerate prin alimente.
  • Alegeți surse de proteine ​​slabe în loc de carne de vită.
  • Folosiți condimente și plante fără sare.

nu face

  • Mânca prea mult.
  • Adăugați sare în mâncare.
  • Bea băuturi alcoolice.
  • Mănâncă multă mâncare rapidă.
  • Se bazează pe suplimente alimentare pentru a-ți satisface nevoile zilnice de nutrienți.

Linia de jos

Nevoile dvs. nutriționale nu se vor îndepărta de îndrumările nutriționale tipice, deși medicul vă poate oferi repere individuale.

În general, un plan alimentar bun este unul care accentuează legumele, elimină alcoolul și te ajută să menții un indice de masă sănătos corporal . Niciun plan de dietă nu este complet fără o rutină de antrenament obișnuită, așa că discutați cu medicul despre ce cantitate de exercițiu este potrivită pentru dumneavoastră.

Lasa un raspuns