Laptele si osteoporoza

Produsele lactate sunt cele mai bune surse de calciu, iar calciul este principalul mineral din oase.

Din acest motiv, autoritățile medicale recomandă consumul de produse lactate în fiecare zi.

Dar multe persoane se întreabă dacă au nevoie cu adevărat de lactate în dieta lor.

Această recenzie bazată pe dovezi analizează știința.

Consumul de produse lactate nu are sens dintr-o perspectivă evolutivă

Ideea că oamenii adulți „au nevoie” de lactate în dieta lor nu pare să aibă prea mult sens.

Ființele umane sunt singurul animal care consumă lactate după înțărcare și consumă laptele altei specii.

Înainte ca animalele să fie domesticite, laptele era probabil o delicatesă rară rezervată doar sugarilor. Cu toate acestea, nu este clar în ce măsură vânătorii-culegători au căutat laptele animalelor sălbatice.

Având în vedere că aportul de lapte a fost probabil rar în rândul adulților în cea mai mare parte a evoluției umane, este sigur să presupunem că oamenii primeau tot calciul de care aveau nevoie din alte surse alimentare .

Cu toate acestea, chiar dacă produsele lactate nu sunt necesare în dieta umană, asta nu înseamnă că nu poate fi benefic. Acest lucru se aplică în special persoanelor care nu obțin mult calciu din alte surse alimentare.

REZUMATOamenii consumă produse lactate pentru o perioadă relativ scurtă pe o scară evolutivă. De asemenea, sunt singurele specii care consumă lapte după înțărcare sau de la o altă specie.

O amorsare rapidă asupra osteoporozei

Osteoporoza este o boală progresivă în care oasele se deteriorează, pierzând masa și mineralele în timp.

Numele este foarte descriptiv pentru natura bolii: osteoporoză = oase poroase.

Are multe cauze și factori diferiți care nu au legătură cu nutriția, cum ar fi exercițiile fizice și hormonii .

Osteoporoza este mult mai frecventă la femei decât la bărbați, mai ales după menopauză. Crește semnificativ riscul de fracturi osoase, care pot avea un efect foarte negativ asupra calității vieții.

De ce este important calciul

Oasele tale joacă un rol structural, dar sunt și rezervoarele principale de calciu ale corpului tău, care au multiple funcții esențiale în organism.

Corpul tău menține nivelul sângelui de calciu într-un interval îngust. Dacă nu primiți calciu din dietă, corpul îl scoate din oase pentru a susține alte funcții care sunt mai importante pentru supraviețuirea imediată.

O anumită cantitate de calciu este eliminată continuu în urină. Dacă aportul alimentar nu compensează ceea ce se pierde, oasele vor pierde calciu în timp, ceea ce le face mai puțin dense și mai susceptibile să se rupă.

REZUMATOsteoporoza este o boală frecventă în țările occidentale, în special la femeile aflate în postmenopauză. Este o cauză principală a fracturilor la vârstnici.

Mitul că proteina reduce sănătatea oaselor

În ciuda tuturor calciului pe care îl conțin lactatele, unii cred că conținutul ridicat de proteine poate provoca osteoporoză.

Motivul este că atunci când proteina este digerată, crește aciditatea sângelui. Corpul apoi trage calciu din sânge pentru a neutraliza acidul.

Aceasta este baza teoretică pentru dieta acid-alcalină , care se bazează pe alegerea alimentelor care au efect alcalin net și evitarea alimentelor care „formează acid”.

Cu toate acestea, nu există prea mult sprijin științific pentru această teorie.

Dacă este ceva, conținutul ridicat de proteine ​​din lactate este un lucru bun. Studiile arată în mod constant că consumul de mai multe proteine ​​duce la îmbunătățirea sănătății oaselor .

Nu numai că produsele lactate sunt bogate în proteine ​​și calciu, ci sunt și încărcate cu fosfor. Lactele cu grăsimi complete de la vacile hrănite cu iarbă conțin, de asemenea, ceva vitamina K2.

Proteinele, fosforul și vitamina K2 sunt foarte importante pentru sănătatea oaselor .

REZUMATNu numai că produsele lactate sunt bogate în calciu, ci conțin și cantități mari de proteine ​​și fosfor, toate acestea fiind importante pentru sănătatea oaselor optime.

Studiile arată rezultate mixte

Câteva studii observaționale arată că aportul crescut de lactate nu are efecte asupra sănătății oaselor sau poate fi chiar dăunător .

Cu toate acestea, majoritatea studiilor arată o asociere clară între aportul mare de lactate și un risc redus de osteoporoză .

Adevărul este că studiile observaționale oferă adesea un sac mixt de rezultate. Sunt concepute pentru a detecta asociațiile, dar nu pot dovedi cauza și efectul.

Din fericire, studiile controlate randomizate (experimente științifice reale) ne pot da un răspuns mai clar, așa cum este explicat în capitolul următor.

REZUMATUnele studii observaționale arată că aportul de lactate este legat de un efect dăunător asupra sănătății oaselor. Cu toate acestea, chiar mai multe studii observaționale arată efecte benefice.

Studiile de înaltă calitate arată că produsele lactate sunt eficiente

Singura modalitate de a determina cauza și efectul în nutriție este efectuarea unui studiu controlat randomizat.

Acest tip de studiu este „standardul de aur” al științei.

Ea presupune separarea oamenilor în diferite grupuri. Un grup primește o intervenție (în acest caz, mănâncă mai multe lactate), în timp ce celălalt grup nu face nimic și continuă să mănânce normal.

Multe astfel de studii au examinat efectele lactatelor și ale calciului asupra sănătății oaselor. Majoritatea acestora duc la aceeași concluzie – suplimentele lactate sau calciu sunt eficiente.

  • Copilăria : lactatele și calciul conduc la creșterea creșterii osoase .
  • Vârsta adultă : produsele lactate scad rata de pierdere osoasă și duce la îmbunătățirea densității osoase.
  • Vârstnici : suplimentele de calciu îmbunătățesc densitatea osoasă și scad riscul de fracturi .

Produsele lactate au condus în mod constant la îmbunătățirea sănătății oaselor în studiile controlate aleatoriu la fiecare grup de vârstă. Asta contează.

Laptele fortificat cu vitamina D pare să fie și mai eficient la întărirea oaselor .

Cu toate acestea, aveți grijă cu suplimente de calciu . Unele studii le-au asociat cu un risc crescut de atacuri de .

Cel mai bine este să-ți iei calciul din lactate sau din alte alimente care conțin calciu, cum ar fi verdele frunze și peștele.

REZUMATMai multe studii randomizate controlate arată că produsele lactate duc la îmbunătățirea sănătății oaselor la toate grupele de vârstă.

Concluzia

Sănătatea osoasă este complexă și există mulți factori legați de stilul de viață în joc.

Calciul dietetic este unul dintre cele mai importante. Pentru a vă îmbunătăți sau menține sănătatea oaselor, trebuie să obțineți cantități adecvate de calciu din dieta dvs.

În dieta modernă, produsele lactate furnizează un procent mare din necesarul de calciu al oamenilor.

În timp ce există multe alte alimente bogate în calciu din care să alegeți, produsele lactate sunt una dintre cele mai bune surse pe care le puteți găsi.

Lasa un raspuns