Moduri usoare de a stimula metabolismul – Partea I

Metabolismul este un termen care descrie toate reacțiile chimice din corpul dumneavoastră.

Aceste reacții chimice vă mențin corpul viu și funcțional.

Cu toate acestea, cuvântul metabolism este adesea folosit interschimbabil cu rata metabolică sau numărul de calorii pe care le ardeți.

Cu cât este mai mare, cu atât arzi mai multe calorii și cu atât este mai ușor să slăbești și să-l ții.

A avea un metabolism ridicat vă poate da, de asemenea, energie și vă poate face să vă simțiți mai bine.

Iată 10 modalități ușoare de a vă crește metabolismul.

1. Mănâncă o mulțime de proteine la fiecare masă

Consumul de alimente vă poate crește metabolismul timp de câteva ore.

Aceasta se numește efectul termic al alimentelor (TEF). Este cauzat de caloriile suplimentare necesare pentru a digera, absorbi și procesa nutrienții din masă.

Proteinele provoacă cea mai mare creștere a TEF. Vă crește rata metabolică cu 15-30%, comparativ cu 5-10% pentru carbohidrați și 0-3% pentru grăsimi.

Sa demonstrat că consumul de proteine vă ajută să vă simțiți mai plini și să vă împiedice să mâncați în exces.

Un mic studiu a constatat că este probabil ca oamenii să mănânce cu 441 de calorii mai puțin pe zi, atunci când proteinele reprezentau 30% din dieta lor.

Consumul de mai multe proteine poate reduce și scăderea metabolismului, adesea asociată cu pierderea de grăsime. Acest lucru se datorează faptului că reduce pierderea musculară, care este un efect secundar comun al dietei.

REZUMAT

Consumul de mai multe proteine vă poate stimula metabolismul, astfel încât să ardeți mai multe calorii. De asemenea, vă poate ajuta să mâncați mai puțin.

2. Bea mai multă apă rece

Oamenii care beau apă în loc de băuturi cu zahăr au mai mult succes în a slăbi și a o menține.

Acest lucru se datorează faptului că băuturile cu zahăr conțin calorii, astfel încât înlocuirea lor cu apă reduce automat aportul de calorii.

Cu toate acestea, apa potabilă poate, de asemenea, să vă accelereze  temporar  metabolismul.

Studiile au arătat că consumul de 17 uncii (0,5 litri) de apă crește metabolismul în repaus cu 10-30% timp de aproximativ o oră .

Acest efect de ardere a caloriilor poate fi și mai mare dacă bei apă rece, deoarece corpul tău folosește energie pentru a o încălzi până la temperatura corpului.

Apa te poate ajuta, de asemenea, să te umple. Studiile arată că consumul de apă cu o jumătate de oră înainte de a mânca vă poate ajuta să mâncați mai puțin.

Un studiu asupra adulților supraponderali a constatat că cei care au băut o jumătate de litru de apă înainte de masă au pierdut cu 44% mai multă greutate decât cei care nu au consumat-o.

REZUMAT

Apa te poate ajuta să slăbești și să o ții departe. Vă crește metabolismul și vă ajută să vă umpleți înainte de mese.

3. Faceți un antrenament de mare intensitate

Antrenamentul la intervale de intensitate mare (HIIT) implică explozii rapide și foarte intense de activitate.

Vă poate ajuta să ardeți mai multe grăsimi prin creșterea ratei metabolice, chiar și după terminarea antrenamentului .

Se crede că acest efect este mai mare pentru HIIT decât pentru alte tipuri de exerciții. Mai mult, s-a demonstrat că HIIT vă ajută să ardeți grăsimile.

Un studiu efectuat pe bărbați tineri supraponderali a constatat că 12 săptămâni de exerciții de intensitate ridicată au redus masa de grăsime cu 2,4 kg și grăsimea din burtă cu 17%3

REZUMAT

Amestecarea rutinei de exerciții și adăugarea unor antrenamente de intensitate ridicată vă poate stimula metabolismul și vă poate ajuta să ardeți grăsimi.

4. Ridicați lucrurile grele

Mușchiul este mai activ din punct de vedere metabolic decât grăsimile, iar creșterea mușchilor vă poate ajuta să vă creșteți metabolismul.

Aceasta înseamnă că veți arde mai multe calorii în fiecare zi, chiar și în repaus.

Ridicarea greutăților vă va ajuta, de asemenea, să rețineți mușchii și să combateți scăderea metabolismului care poate apărea în timpul pierderii în greutate.

Într-un studiu, 48 de femei supraponderale au fost plasate pe o dietă de 800 de calorii pe zi, împreună cu lipsa exercițiilor fizice, exerciții aerobice sau antrenamente de rezistență.

După dietă, femeile care au făcut antrenamentul de rezistență și-au menținut masa musculară, metabolismul și forța. Ceilalți au slăbit, dar au pierdut și masa musculară și au cunoscut o scădere a metabolismului.

REZUMAT

Ridicarea greutăților este importantă pentru construirea și reținerea mușchilor. Cantități mai mari de mușchi vor avea ca rezultat un metabolism mai ridicat.

5. Ridică-te mai mult

A sta prea mult este rău pentru sănătatea ta.

Unii comentatori de sănătate l-au numit chiar „noul fumat”. Acest lucru se datorează în parte faptului că perioadele lungi de ședere ard mai puține calorii și pot duce la creșterea în greutate.

De fapt, comparativ cu ședința, o după-amiază de a sta în picioare la locul de muncă poate arde 174 de calorii în plus.

Dacă aveți o slujbă de birou, încercați să stați în picioare pentru perioade scurte de timp pentru a separa durata de timp pe care o petreceți așezat. De asemenea, puteți investi într-un birou permanent.

REZUMAT

Așezat mult timp arde puține calorii și dăunează sănătății. Încearcă să te ridici regulat sau să investești într-un birou în picioare.

Lasa un raspuns